voeding2 tijdens een marathon

Plaats reactie
Lietje_1984
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 dec 2015, 07:17

voeding2 tijdens een marathon

Bericht door Lietje_1984 »

Hallo sportievelingen,

Ik ben bezig met de 10
    0dagen schema voor de marathon Rotterdam. Het wordt mijn eerste marathon. Het volgen van het schema gaat ontzettend goed.
    Net zoals meerdere mensen, wat ik lees in jullie verhalen denk ik, ga ik het wel redden? Ruim 42km is toch best een eind.
    Ik heb een vraag over voeding tijdens de dag zelf...ik verwacht er 4uur en 50 min over te doen, volgens de berekening via jullie site.
    Zouden jullie mij daar enig advies over kunnen geven?
    Ik heb namelijk gekeken op internet en zie sportgels (heb ik overigens ook keer geprobeerd) alleen je moet dan gelijk veel tegelijk bestellen, ik hoorde ook dat er weleens advies is gegeven met babyvoeding. Bijna 5 uur lopen dus ik wil mij daarin beetje op voorbereiden om te voorkomen dat ik een hongerklop en energieuitputting krijg.
    Alvast bedankt voor jullie reactie

    Met sportieve groet,
    Lianne
    Laatst gewijzigd door Lietje_1984 op 22 feb 2017, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
    Gebruikersavatar
    RunningRob - Sportrusten
    Berichten: 6122
    Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

    Re: voedig tijdens een marathon

    Bericht door RunningRob - Sportrusten »

    Hoi Lianne,

    Tijdens de marathon adviseren we een gel te nemen rond het 10, 20 en 30 km punt, en water op 5, 15, 35 en 40km punt.
    Gels kun je bij veel sportwinkels krijgen, maar ook bij veel supermarkten ligt het gewoon in de schappen. En dan kun je er gewoon 1 of 2 kopen om uit te proberen.

    Het is verstandig dit van te voren te doen tijdens een training, sommige mensen reageren slecht op het nemen van gels tijdens het lopen.

    Hier nog wat discussies over dit onderwerp (en alternatieven):
    viewtopic.php?f=13&t=8
    viewtopic.php?f=17&t=623

    Met blijde groet,

    Rob
    Lietje_1984
    Berichten: 4
    Lid geworden op: 17 dec 2015, 07:17

    Re: voedig tijdens een marathon

    Bericht door Lietje_1984 »

    Hoi Rob,

    Bedankt voor je reactie. Ik zal eens beter opletten in de supermarkt, mij zijn ze nooit opgevallen namelijk. Bedankt voor de tip.
    Ik ga ze zeker uitproberen want de gouden regel is: probeer nooit iets nieuws uit tijdens een loopevenement.

    Sportieve groet,
    Lianne
    Michel74
    Berichten: 22
    Lid geworden op: 22 feb 2016, 20:05

    Re: voedig tijdens een marathon

    Bericht door Michel74 »

    Bij run2day en runnersworld kan je ze sowieso per stuk kopen.
    Michel.
    Plaats reactie