Vetverbranding/Ketose

Plaats reactie
jleeuwer
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 okt 2017, 09:21

Vetverbranding/Ketose

Bericht door jleeuwer »

Ik heb de video gekeken op de website over vetverbranding/ketose.

Heeft iemand binnen dit forum ervaring met een low carbs dieet? Ik vraag het omdat ik denk dat dit een goed idee is met het oog op de voorbereiding voor de marathon (vetverbranding optimaliseren). Echter, ik denk dat het niet zo simpel is, want als ik de literatuur lees dan krijg ik het idee dat je voor intensieve trainingen toch koolhydraten moet toevoegen. Dat laatste ook omdat anders de kans bestaat dat je "verleert" om efficiënt suikers te verbranden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

PS Ik twijfelde of deze vraag valt binnen "sportvoeding", maar er was geen andere optie ;)
anjo.kolk56259700
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2016, 21:13

Re: Vetverbranding/Ketose

Bericht door anjo.kolk56259700 »

Ik doe sinds een jaar samen met mijn vrouw LCHF en we gaan samen de marathon van Berlijn lopen met het sportrusten schema. Vrijwel alle trainingen hebben we voor het ontbijt gedaan. Afgelopen zondag deden we 14 + 1KM inlopen op Marathon Tempo (5min/km) zonder te eten en te drinken. Zelfs nadat we terug waren hadden we geen echte honger of dorst. Wat ik probeer te doen is per dag zo'n 1800 kcal te nemen (10/20/70 = 180 koolhydaten, 360 proteine, 1260 Vet = 45 gram koolhydraten, 90 gram proteine, 140 gram vet). Normaal gesproken zit ik tussen de 0.5 en 2.3 mmol ketonen. Soms begin ik op 0.5 en na het lopen is het 1.2 of zo.

Ik(54) probeer de marathon in 3:40:00 of sneller te lopen en mijn vrouw(51) rond de 4:00:00. Voor de marathon willen we met UCAN gaan lopen en wat zout/electrolytes/saltsticks. Geen sportdrank of gel, msschien rond 30-35KM een halve banaan.