Bietensap

Plaats reactie
ditgaatlukken
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 aug 2017, 21:20

Bietensap

Bericht door ditgaatlukken »

Hallo,

Zijn hier sporters die rode bietensap drinken?

Ik lees er goede dingen over, namelijk dat de inname van rode bietensap positief werkt op het prestatievermogen bij duursporten. Dat spreekt me natuurlijk aan, een soort natuurlijke doping. Daartegenover staat alleen wel een (verouderde?) waarschuwing van het Voedingscentrum over het gebruik van bietensap.

Ik drink nu in aanloop naar de marathon van Amsterdam (15okt) 2 glazen per dag (+-500ml). Niet dat ik denk dat het nu al effect heeft voor volgende week, maar om te kijken hoe mn lichaam erop reageert. Het schijnt namelijk dat sommige mensen er diarree van krijgen.

Wat zijn jullie ervaringen met bietensap? Hoeveel drinken jullie ervan? En nemen jullie dit het hele jaar door of alleen in aanloop naar een marathon? En het belangrijkste.. hebben jullie het idee dat het helpt? (Ik drink het namelijk niet voor mn lol :mrgreen: )
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Bietensap

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Koen noemt het zelfs in zijn boeken :D
Het advies is het in de laatste week te drinken.

Ik moet zeggen dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb, maar door de positieve verhalen die ik erover heb gehoord zal ik het zeker doen bij mijn eerstvolgende marathon.

Zie ook:
https://www.sportzorg.nl/sportvoeding/r ... verbeteren

Met blijde groet,

Rob
WendyHermans
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:34

Re: Bietensap

Bericht door WendyHermans »

Hoi Ditgaatlukken,

ik heb laatst bij een Hm als training richting hele marathon bietensap gedronken. Ik dronk in de 3 dagen vóór het evenement dagelijks 500ml, dacht dat dat maar voldoende moest zijn.
Of het heeft geholpen? Samen met de banaan net tevoren en (ook voor het eerst) gels onderweg heb ik heerlijk gelopen, maar of dat dan aan het bietensap lag?!
Als het je zo tegenstaat zou ik het zeker beperken tot enkele dagen vooraf aan je loop!

Gr Wendy
mariekemeisje
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 okt 2017, 20:27

Re: Bietensap

Bericht door mariekemeisje »

Ik drink het geregeld, maar dan neem ik gewoon een hele gekookte biet, wat bosbessen, bevroren frambozen, beetje rijstemelk met kokos en shaken maar . Prima ontbijtje
Plaats reactie