Zelfgemaakte sportvoeding?

Plaats reactie
prummeltje52730400
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jun 2016, 21:45

Zelfgemaakte sportvoeding?

Bericht door prummeltje52730400 »

Hoi!
Ik zit er steeds serieuzer over te denken om me in te gaan schrijven voor een marathon, na 4 halve en de 5e halve gepland. Halve marathons loop ik zonder problemen zonder voeding of sportdrank. Sterker nog: sportdrank vind ik echt ongelooflijk vies (wel eens geprobeerd onderweg). Een van de dingen die me nog wel dwars zit is dat ik verwacht tijdens een hele marathon wel wat eten nodig te hebben, als ik de verhalen zo lees. Omdat ik niet van erg zoete spullen hou en de verhalen over buikpijn en misselijkheid bij gelletjes me ook niet echt aanspreken, vroeg ik mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met zelfgemaakte energiereepjes oid. Naast dat het me uberhaupt een kunst lijkt om al hardlopend te eten :o

Wie helpt met ervaringen en tips?
O ja, ik denk aan de marathon van Rotterdam als eerste maraton.

Sportieve groet!
Eline
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Zelfgemaakte sportvoeding?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Eline,

Had je hier al gekeken?
viewtopic.php?f=13&t=8

Met blijde groet,

Rob
prummeltje52730400
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jun 2016, 21:45

Re: Zelfgemaakte sportvoeding?

Bericht door prummeltje52730400 »

Hoi Rob,
Die topic had ik inderdaad al gezien, maar gaat meer over biologische sportvoeding zelf kopen. Ik ben juist benieuwd naar hoe mensen eten tijdens de marathon en als ze iets eten wat zelf gemaakt is, waar men dan voor gekozen heeft en hoe dat beviel. Zelf zat ik te denken aan een recept voor zweedse chocoladeballetjes met kokos in miniformaat. Ga het zeker een keer uitproberen in de training en zal bij succes het recept delen ;)

Groetjes Eline
PS heb me inmiddels ingeschreven voor Rotterdam 9 april 2017. Dus ik ga hoe dan ook mijn eerste Marathon lopen!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Zelfgemaakte sportvoeding?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Eline,

ik ben benieuwd! Succes!

Met blijde groet,

Rob
prummeltje52730400
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jun 2016, 21:45

Re: Zelfgemaakte sportvoeding?

Bericht door prummeltje52730400 »

Inmiddels al wat ervaring rijker. Gelletjes en knijpfruit blijk ik goed te verdragen dus de noodzaak om zelf iets te fabrieken is er niet meer! Het gaat nu vast goed komen!
Groetjes Eline
Plaats reactie