Hardlopen in de vroege ochtend, wat te eten?

Plaats reactie
Soraya De Penning
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2020, 21:52

Hardlopen in de vroege ochtend, wat te eten?

Bericht door Soraya De Penning »

Ik wil gaan proberen om in de vroege ochtend te gaan hardlopen. Het gaat dan om 5 km rondjes. Wat kan ik dan het beste eten nadat ik ben opgestaan? En hoeveel tijd moet ik ongeveer tussen laten tussen het eten en het hardlopen?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hardlopen in de vroege ochtend, wat te eten?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Soraya,

Persoonlijk eet ik niets voor mijn eerste ochtendtraining ;)
Dat zorgt ervoor dat je lichaam went aan het loop op de langzame vetten. Als je dit voor het eerst doet dan kan het even wennen zijn.

Maar als je wel wat wilt eten kun je bijvoorbeeld wat yoghurt neem met een banaan of wat ander fruit. Het gaat erom dat het licht verteerbaar is. In principe kun je dan ook gelijk gaan trainen.

Als je wel een stevig ontbijt neemt, houd dan 2 uur aan tussen je ontbijt en de hardlooptraining.

Blijde groet,
Rob
Soraya De Penning
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 sep 2020, 21:52

Re: Hardlopen in de vroege ochtend, wat te eten?

Bericht door Soraya De Penning »

Hoi Rob,

Dank je wel voor je reactie.
Zojuist heb ik mijn eerste ochtendtraining gedaan. Qua eten ging het goed.
Ik merkte wel dat mijn tempo lager was, maar dat is misschien gewoon nog wennen?

Hartelijke groet,

Soraya
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hardlopen in de vroege ochtend, wat te eten?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Soraya,
Soraya De Penning schreef: 17 mar 2021, 08:14 Ik merkte wel dat mijn tempo lager was, maar dat is misschien gewoon nog wennen?
Ja, dat klopt. Je zult zien dat je steeds sneller wordt. Maar houd er ook rekening mee dat het ook per dag kan verschillen, de ene dag gaat het gewoon beter dan op de andere dag.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie