Lunchtips voor on the road?

Plaats reactie
_91
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:35

Lunchtips voor on the road?

Bericht door _91 »

Hallo. Ik ben momenteel thuis aan het werk waardoor het ontzettend makkelijk is om te lunchen met veel groente, fruit, ei en alle mooie recepten die voorbij komen. Echter mijn baan ziet er normaal gesproken heel anders uit. Ik ben de hele dag onderweg in de auto en ga van adres naar adres.
Uiteindelijk at ik uit puur gemak altijd maar brood met kaas of iets dergelijks. Salades meenemen is slecht bevallen want gaat lekken (dressing) en wordt ook lauw.. en verlept. De auto staat vaak in de volle zon voor een uur, dan rijd ik weer naar het volgende adres enzovoort. Fruit zoals sinaasappel is een redelijk geknoei en ondanks alle theedoeken, handwasdoekjes enzo ben je er na een tijdje wel weer klaar mee en wordt het hup... brood. Mijn minst favoriet ook nog eens want ik krijg na het eten van brood van een redelijke energiedip.

Kortom, ik ben echt op zoek naar een goede tip voor een lunch die (een halve) dag meekan in de auto en daar ook wordt genuttigd. Dus praktisch, gezond en niet teveel geknoei.

HEEL benieuwd! :-)
Koef
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:50

Re: Lunchtips voor on the road?

Bericht door Koef »

Ik zou een koelboxje in m'n auto auto zetten als ik jou was. Daarin kun je heel makkelijk salades, fruit, yoghurt etc. bewaren zonder dat ze niet meer te eten zijn door de hitte. Ik moet eerlijk gezegd ook niet denken aan boterhammen kaas die al en tijdje in zo'n warme auto liggen :shock: Je kan ook een flesje drinken invriezen en het als koelelement gebruiken mocht je anders te weinig ruimte hebben in je koelbox.
_91
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:35

Re: Lunchtips voor on the road?

Bericht door _91 »

Klopt het worden soort tosties met veel fantasie ;-)
Bedankt voor de tip! Koeltas had ik al wel geprobeerd maar ook dat is maar beperkt fris.
Liessie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2020, 21:26

Re: Lunchtips voor on the road?

Bericht door Liessie »

Misschien niet voor elke dag maar 2 plakken bananenbrood met rauwkost (komkommer, snoeptomaatjes, wortels, bleekselderij) meenemen in een gekoelde tas lijkt me best een lekkere lunch ;-)
Of een soep mee in thermoskan??
Succes met het verzamelen van tips.
_91
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:35

Re: Lunchtips voor on the road?

Bericht door _91 »

Top dank je!
Kommertyd
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2019, 08:04

Re: Lunchtips voor on the road?

Bericht door Kommertyd »

Herkenbaar probleem. Ik heb dat laatst opgelost door de lunch in een koelbox mee te nemen en hem op 'onderweg' af te stemmen. 2 lijnzaadcrackers, wat plakken kaas, een gekookt eitje en een bakje knaag.
Je hebt koelboxen die je aan de 12 volt aansluiting kan hangen, dan blijft alles goed koel, zeker als je er ook nog een koud element in legt voor als je auto een tijdje stilstaat. Een koeltas houdt het niet erg lang koel, vrees ik. Ik had een gewoon koelboxje met een koelelement en de spullen waren ook op een zonnige dag nog goed koel. Zelfs om half 3, want toen had ik pas tijd. Ben even ergens langs de snelweg gestopt om het rustig te kunnen opeten en geen knoeiboel in de auto te maken.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Lunchtips voor on the road?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Dat is helemaal goed geregeld!
Reo
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2017, 06:55

Re: Lunchtips voor on the road?

Bericht door Reo »

Beetje laat misschien mijn reactie, maar hier komt 'ie: je moet het even plannen maar als je doordeweeks de oven aandoet, kun je meteen een extra bakplaat erin zetten met bietjes (in schijfjes/plakjes) en wortel in stukjes van dezelfde grootte. Daar kan ook nog ui bij, of pastinaak, of zelfs kikkererwten. Is koud dus heel lekker, liefst met houmous. Ik neem zelf altijd een nieuw, dicht bakje houmous mee (lekt nooit) maar je hebt wel een vorkje nodig. Succes!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Lunchtips voor on the road?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Dat is heel lekker ja! Bedankt voor je tip!
Plaats reactie