Wat eten om niet af te vallen?

Plaats reactie
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

Wat eten om niet af te vallen?

Bericht door mirjamst »

Ik zag vandaag de aankondiging voor het webinar over afvallen mbv Sportrusten. Het lijkt er sterk op dat dat afvallen bij mij al gestart is, alleen: dat wil ik helemaal niet!

Ik heb wel wat marge in mijn BMI, maar streef niet naar een lager gewicht. Sowieso word ik nu ineens 's nachts wakker met trek en overdag ben ik regelmatig wat moe (rusthartslag is wel ok, dus denk niet overtraind), zo vaak had ik dat voor de start van het schema niet. Ik probeer 's avonds al iets meer te eten, maar krijg niet nog meer weggewerkt op dat moment.

Zijn er ook tips hoe niet af te vallen met het sportrusten-schema?
Wat zijn gezonde dingen om extra te eten, ook om genoeg energie te houden voor andere dingen dan sporten?
Liefst dingen die goed vullen, want ik wil niet de hele dag door kleine beetjes eten, daar kan ik niet zo goed tegen...

En is het misschien verstandig om al bij de duurlopen vanaf 10km (duurt voor mij ca 1u 10 min incl 1km warming-up) sportdrank mee te nemen, om tijdens het rennen vast energie aan te vullen, zodat ik na afloop niet hoef bij te eten?
Sowieso neem ik na elke training een bak kwark met allerlei noten en rozijnen.

Ik hoor graag goede suggesties!
Maarten - Sportrusten
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 dec 2014, 12:06

Re: Wat eten om niet af te vallen?

Bericht door Maarten - Sportrusten »

Dag Mirjam,

Dank voor je vraag.

Als je intensiever gaat lopen verbrand je meer energie, dus kun je ook meer energie innemen. Dat kan in verschillende vormen met (gezond) vet (avocado, olijven, noten, vette vis), koolhydraten (brood, groente, fruit, etc) en eiwitten (yoghurt, ei, etc.). Vet levert veruit de meeste energie.

Je hebt ook best kans dat gewichtsafname meevalt, omdat je ook spiermassa gaat opbouwen. Dat is zwaarder dan vetmassa.

Succes in elk geval.

Blije groet,
Maarten
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

Re: Wat eten om niet af te vallen?

Bericht door mirjamst »

Dank je wel, ik ga eens eea proberen. Hopelijk valt het idd mee!
Plaats reactie