Lopen met een verplicht mondmasker

Plaats reactie
Maya Marien
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2020, 14:06

Lopen met een verplicht mondmasker

Bericht door Maya Marien »

Hoi!

Ik ben een Belgische Sportrusten fan. Zoals jullie misschien al gehoord hebben zijn we vanaf nu verplicht om altijd een mond- en neusmasker te dragen,voorlopig ook tijdens het sporten helaas. Hopelijk verandert deze maatregel nog snel.
Ik ben een loopster,en maak me behoorlijk zorgen over hoe dat nu verder moet. Ik heb het nog niet uitgetest,maar lopen met je ademhalingsapparaat bedekt lijkt me niet evident.
Ik vroeg me af of er iemand misschien tips heeft om dit aan te pakken, ik zie het niet zitten om mijn verdiende opbouw van een jaar tijd verloren te zien gaan door deze domme regel.
Alle tips meer dan welkom!
Vriendelijke groet
Maya
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Lopen met een verplicht mondmasker

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Maya,

Ik heb ze al wel moeten dragen maar er nog niet mee gesport, dus ik ben nog niet een echte ervaringsdeskundige. Maar ik vind katoenen mondkapjes die al een keer gewassen veel prettiger dan de eenmalige maskers. Ik heb het idee dat eenmalige of nieuwe maskers losse vezels bevattten die je inademt. Ik weet alleen niet of de katoenen echt aan de voorwaarden voldoen...

Als je zelf een oplossing hebt hoor ik die ook graag!

Blijde groet,
Rob
Maya Marien
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2020, 14:06

Re: Lopen met een verplicht mondmasker

Bericht door Maya Marien »

Hoi Rob!

Het zal een kwestie zijn van uittesten wat eventueel werkt en wat niet. Ik heb verschillende materialen in huis dus zal wat afwisselen en zien wat het fijnste is.
Bij het fietsen ging het wel behoorlijk vond ik dus we zullen zien. Hopelijk komt er iets uit de bus 🤞🤞🤞
Hou jullie op de hoogte,bedankt voor de reactie.

Sportieve groet!
Arne Wessels
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2020, 08:22

Re: Lopen met een verplicht mondmasker

Bericht door Arne Wessels »

In o.a. de Runnersworld heb ik gelezen dat Asics een model op de markt heeft gebracht dat geschikt is om mee te sporten. Misschien kun je daar wat mee.
Plaats reactie