Wim hof ademhaling

Plaats reactie
Janneke Wiskerke
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2020, 20:01

Wim hof ademhaling

Bericht door Janneke Wiskerke »

Mij is niet helemaal duidelijk wanneer je deze ademhaling nou kan gebruiken. Waar is ie goed voor? Om te ontspannen of juist als je moet presteren? Of gewoon op willekeurig moment op de dag.

Gr Janneke
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Wim hof ademhaling

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Janneke,

Ik gebruik hem zelf op momenten dat de ontspanningsoefening niet lukt. Als mijn hoofd alle kanten op schiet, helpt de oefening van Wim om mijn gedachten te temmen. De oefening van Wim is zo heftig, dat je er vanzelf met je aandacht wel bijblijft. Na 3 rondjes van Wim Hof, doe ik dan de ontspanningsoefeningen.

Het is voor jezelf even onderzoeken wat goed werkt.
Michael Scherpenzeel
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2021, 16:56

Re: Wim hof ademhaling

Bericht door Michael Scherpenzeel »

Goede avond,

Wij zijn bezig met Tem je brein en we zijn nu bij het onderdeel ademhaling volgens de Wim Hof methode. Maar mogen kinderen (12 en 14 jaar) ook meedoen met deze methode. Ik heb ergens gehoord of gelezen dat kinderen niet mee mogen doen. Zo niet, wat is de reden?
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Wim hof ademhaling

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Michael,

Je kinderen mogen zeker gewoon meedoen. Zolang je ze maar nergens toe dwingt en forceert. Erg leuk en goed om het met je kinderen te doen!
Gerti Van Stijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2021, 22:40

Re: Wim hof ademhaling

Bericht door Gerti Van Stijn »

Na 3 rondes Wim Hof ademhaling direct mijn saturatie opgemeten om te kijken wat er gebeurt. Voor de oefening een saturatie van 97, na de 3 rondes een saturatie van 26 (hartslag 55). Is zo'n lage saturatie normaal? Liep bij het hervatten van de gewone ademhaling overigens weer netjes op 😁
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Wim hof ademhaling

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Gerti,

26% is een onwaarschijnlijk lage waarde. Ik vermoed dat dit een meetfout is. Hoe heb je de saturatie gemeten?

Blijde groet,
Rob
Gerti Van Stijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2021, 22:40

Re: Wim hof ademhaling

Bericht door Gerti Van Stijn »

Beste Rob,
Gemeten met een saturatiemeter op linker wijsvinger. Zal het de volgende keer als ik de oefening doe nog eens meten. Ik woon overigens wel op 960 meter hoogte, weet niet of dat ook meespeelt...
Gerti Van Stijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jan 2021, 22:40

Re: Wim hof ademhaling

Bericht door Gerti Van Stijn »

Beste Rob,
Vanavond de WH oefening wederom gedaan en gemeten (3 rondes). De meting lijkt nu beter te kloppen :D saturatie direct na 3e ronde 78 (hartslag direct na 3e ronde 30)
Fijne avond, hartelijke groet uit Frankrijk, Gerti
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Wim hof ademhaling

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Ah, dat klinkt een stuk aannemelijker :)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie