Anita & Karin kijken tevreden terug op Rotterdam

Anita (in het midden op de foto) finishte in 4u14:

Wat een dag was het in Rotterdam. Supertrots voor de 2e keer helemaal uitgelopen. Op de waterposten na, niet gelopen. Ook deze keer het 100 dagen-programma gevolgd. Netjes aan gehouden, op een week ziek en een week wintersport na.

Sportrusten ervaring - Anita (Rotterdam 2018)Ik vertrok die ochtend in de vijfde wave samen met 5 anderen. Van ons zessen hebben drie het sportrusten-programma gevolgd en drie niet. Zij wilden meer kilometers in de benen: halve marathons en ook een keer op naar de 30 km. Ze vonden maximaal 14 te weinig.

De sportrusters eindigden dicht bij elkaar: 4 uur 11, 4 uur 13, en 4 uur 14. De andere drie kwamen gebroken en na 20 km al helemaal stuk een dik half uur tot 40 minuten later binnen. Voor mij voldoende bewijs dat het programma werkt. Ook ik had het zwaar na 31 km, maar wie niet. Zou het programma echt iedereen aanraden. Ook gedurende de training krijg je voldoende motivatie om door te gaan: het lukte ieder week weer om op dezelfde afstand en met dezelfde hartslag te versnellen. Mooi toch?

Wie weet tot volgend jaar.

Karin (links op de foto) liep de marathon in 4u13:

Na 2016 nu ook 2018 Rotterdam gelopen. Tijdens de trainingen merkte ik al dat het beter ging dan 2 jaar geleden. Heb dit jaar echt niet verder dan 14k gelopen, zelfs mijn vertrouwde CPC halve marathon ingewisseld voor 10K voluit. En ondanks de hoge temperatuur heb ik Rotterdam ‘lekker’ gelopen. 11 minuten van mijn tijd van 2016 afgelopen, super kunnen genieten op de Coolsingel en al 2 weken euforisch!

Dank voor jullie programma!


Nieuwsbrief
Wil je het e-book Sportrusten voor hardlopers cadeau? Mét ademhalingsoefeningen en slimme tips om hard te lopen, waaronder vogels kijken. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en je krijgt het boek vanzelf in je inbox.


Over de auteur

De Sportrusten-redactie is fan van rustig ademen, koud douchen, marathons lopen, ver fietsen en verse groenten.

We zijn continu op zoek naar interessante verhalen en artikelen. Heb jij een tip voor de Sportrusten-redactie? Mail naar info@sportrusten.nl

Word fit met een glimlach (en af en toe een grimas)

Geef een reactie