Alles-in-1 Sportrustenpakket

“Wil jij 10 km, een halve of hele marathon lopen met minder kilometers en een beter herstel? Meld je aan voor je persoonlijke schema, mét hartslagen en de mogelijkheid om vragen te stellen”

 

Alles-in-1 Sportrustenpakket

Alles-in-1 Sportrustenpakket

Alles-in-1 Sportrustenpakket

Beter slapen en dieper ontspannen

Zonder ontspanning geen inspanning. Veel lopers ademen in rust te snel. Dat kost onnodig energie. Zonde. Zeker als je in training bent voor een evenement. Je kunt die energie beter steken in je trainingen. Elke dag een ademhalingsoefening scheelt je bakken energie…

Beter slapen en dieper ontspannen

  • Meer energie uit je ademhaling
  • Leer ontspannen wanneer jij dat wilt
  • Vergroot je concentratie
  • Rust uit, herstel sneller, belangrijk in aanloop naar je evenement

Tim de Wit, finish halve marathon Berlijn“Januari 2014 start ik met 100 dagen Sportrusten. Ik had een hekel aan hardlopen, maar ik was wel te porren voor een uitdaging. Koen de Jong zei dat ik de halve marathon van Berlijn kon lopen, als ik slim zou trainen. Tienduizenden mensen langs de kant van de weg en dan als held onder de Brandenburger Tor doorlopen: dat zag ik wél zitten. Vier keer per week lopen, rustig opbouwen en dagelijks ademhalingsoefeningen. Ik ging mee met de flow. Ik liep verder dan ooit. Sneller dan ooit. Genoot volop van de Brandenburger en Kurfürstendamm. Ik had energie over. Zoveel dat de laatste kilometer mijn snelste was. Wat een kick. En ik ging niet eens stuk onderweg. Ik bleef maar gáán.”

Tim de Wit – NOS-correspondent

Ontspannen lopen

Gestrest beginnen met lopen is de basis voor veel blessures. Wij zien veel lopers die veel te hard beginnen met hun training. Gevaarlijk. Je loopt kans op blessures en onnodige vermoeidheid. Kort voor het lopen een ademhalingsoefening helpt je. Je bouwt de training goed op en na de training kom je sneller tot rust.

Ontspannen lopen

  • Bouw je training goed op
  • Leer ontspannen lopen
  • Hoe breng je je hartslag naar beneden
  • Hoe zet je de ‘motor’ uit na het trainen
  • Voorkom stress voor een loopevenement

Meer energie bij jouw persoonlijke hartslagen

Trainen met de juiste hartslag, dat is het geheim van onze schema’s. Je kunt je trainingen efficiënt indelen, als je weet wat je doet. Train op je persoonlijke hartslagen, dat is het geheim. Voor elke afstand worden je trainingshartslagen anders. Wij helpen je daarbij.

Persoonlijke hartslag

  • Leg eerst het fundament
  • Loop sneller bij dezelfde hartslag
  • Stel je hartslagen vast
  • Train minder kilometers
Online demo
Neem een kijkje in het online gedeelte van het programma door in te loggen als demo-gebruiker.
Inloggen: https://www.sportrusten.nl/login

Gebruikersnaam: SportrustenDemo
Wachtwoord: 100dagen

“Sportrusten betekende voor mij twee prachtige en pijnloze marathons. Deze methode toepassen voelt als kalmte in actie. Hardlopen en tegelijkertijd rustig ademhalen ontwikkelt zich na bijna 50 dagen in één keer heel goed. Wat me opvalt is dat wanneer ik met een lage hartslag loop, ik mijn ademhaling veel beter weet te corrigeren. Bij die hartslag wordt mijn tempo steeds hoger. Wat een mooie ontwikkeling. Mooiste motivatie is realiseren dat het hardlopen met grote stappen vooruit gaat.”

Arjen van Wifferen – Comedian, Radio-DJ en cartoonist

Leer vetten als brandstof herkennen

Loop niet altijd intensief. Eén keer per week ‘vogels kijken’ zorgt dat je je energiezuinige vetten als brandstof gebruikt. Die brandstof heb je ook echt nodig bij je evenement. Dat betekent nog meer energie en wat kilo’s minder. Je gaat harder lopen bij dezelfde hartslag.

Leer vetten als brandstof herkennen

  • Het verschil tussen vet- en suikervoorraden
  • Leer aanvoelen in welke zone je loopt
  • Je brein heeft veel profijt van ‘vogels kijken’

Persoonlijk schema

Per dag zien met welke hartslag je gaat trainen. Dat krijg je binnen dit programma. Je test jezelf en je krijgt een schema waarin je ziet wanneer je gaat rusten en wanneer je gaat lopen. Precies op de hartslag die jou naar de eindstreep gaat helpen.

Persoonlijk schema

  • Loop altijd op de ‘vorm van de dag’
  • Train het tempo dat je ook loopt bij je evenement
  • Per dag je kilometers en trainingshartslag
Online demo
Neem een kijkje in het online gedeelte van het programma door in te loggen als demo-gebruiker.
Inloggen: https://www.sportrusten.nl/login

Gebruikersnaam: SportrustenDemo
Wachtwoord: 100dagen

Extraatje: exclusieve toegang tot de ‘100-dagen koffiehoek’

Samen sta je sterker. Daarom krijg je ook toegang tot een exclusieve 100-dagen groep. Hier kunnen alleen de deelnemers aan het 100-dagen programma ervaringen met elkaar delen. En natuurlijk met ons. Je kunt vragen stellen, ervaringen delen en gewoon lekker ouwehoeren.

Steun stichting Run4Schools

Sporten in plaats van criminaliteit. Sportrusten steunt de stichting Run4schools. Voor iedere Sportrusten-aanmelding gaat € 5,00 euro naar Run4Schools. Doel van de stichting: kinderen in de townships van Zuid-Afrika laten sporten. Veel kinderen hangen na school rond op pleintjes waar drugs wordt gebruikt en waar kinderen geronseld worden voor de criminaliteit. Door de kinderen na school te laten sporten hoopt de stichting de kinderen een positief zetje te geven, wég van drugs en criminaliteit.

Steun stichting Run4Schools