Welk nut/voordeel heeft Ademoefening Wim Hof?

Plaats reactie
Janet Miedema
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2020, 12:07

Welk nut/voordeel heeft Ademoefening Wim Hof?

Bericht door Janet Miedema »

Ik heb de filmpjes van 14 en 15 gezien, maar nog niet de besproken oefening van Wim Hof gedaan.

Je bent eigenlijk hyperventilatie aan het opwekken, als ik het goed begrijp. Als ik ga googlen vind ik dat het in principe hetzelfde is als een provocatietest voor hyperventilatie. Je wekt dus eigenlijk allemaal klachten op, die ik zeker al ken door m’n stressige aard en bestaan. Wat is het idee hierachter? Moet ik de adrenaline die volgens Wim aan het eind vrijkomt fijn vinden? Ik ben juist op zoek naar rust voor lichaam en geest en vraag me af of je dat wel bereikt met zo’n oefening. Willen jullie me dit eens uitleggen? Daar wordt namelijk niks over gezegd in de video’s, behalve dat Koen zegt dat het effect heel lekker is.
Ik ga hem straks in de tuin proberen - in 30 graden hitte...Zelf ervaren! Maar hoor graag meer over de achtergrond.

Veel groeten!
Manon Vos
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2020, 11:07

Re: Welk nut/voordeel heeft Ademoefening Wim Hof?

Bericht door Manon Vos »

Ja ik lees even mee. Ben ook op dag 15. Je schrijft als je hartslag daalt tijdens de oefening is het goed. De mijne gaat van 68 naar 82.... en nu na 3 min. weer op 67.....
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Welk nut/voordeel heeft Ademoefening Wim Hof?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Janet, Manon,

Mijn ervaring is dat je met de Wim Hof methode je lijf op "Aan" zet. Zodat je voorbereid onder de koude douche gaat staan of het ijsbad in duikt. Het is dus niet echt een ontspanningsoefening.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie