Hoofdpijn na nuchter sporten

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
renata77
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2020, 20:27

Hoofdpijn na nuchter sporten

Bericht door renata77 »

Hallo,

Mijn 30 dagen zitten er al op, maar ik heb toch nog even een vraagje.....

Op de dagen dat ik nuchter sport heb ik meestal last van hoofdpijn, maar ik weet niet waardoor.
Ik drink 's ochtends 1 kopje cappuccino met een beetje havermelk (geen suiker/zoetstof) en verder alleen water. Ik ga dan vervolgens ongeveer 20 minuten hardlopen in D2 op de loopband en doe daarna nog een uur fitness (waarbij ik water blijf drinken). Mijn conditie is goed en ik overdrijf tijdens het trainen niet met herhalingen/gewicht. Na het sporten komt dan meestal de hoofdpijn opzetten.

Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Groeten,
Renata
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Hoofdpijn na nuchter sporten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Renate,

Je bent al een maand bezig geweest... en hoe ging dat? Heb je gemerkt dat je verbranding is geswitcht van suikers naar vetten?
Je drinkt veel water, dus daar kan het niet aan liggen.
Hoe gaat het met die 20 minuten lopen? Merk je dat dit gemakkelijk gaat of merk je dat het nog wat lastig gaat? Heb je een berehonger na het nuchter lopen? Of kun je daarna nog een poosje zonder eten?

Wat je kunt proberen is om een paar hapjes kwark te nemen voor je gaat lopen, of je neemt een 'bulletproof' koffie; een beetje kokosolie toevoegen aan je koffie; dat kan de vetverbranding stimuleren. De wetenschappers zijn er nog niet helemaal over uit hoe het precies werkt maar wellicht kan het jou helpen om je vetverbranding nog een extra boost te geven waardoor je minder hoofdpijn zult hebben.

Groetjes Janneke
Plaats reactie