Ademhaling en duizeligheid

Plaats reactie
Eline Arnoldy

Ademhaling en duizeligheid

Bericht door Eline Arnoldy »

Hi! Ik ben gister begonnen met ademhalingsprogramma. Vanochtend na de oefeningen gaan zwemmen en werd na het zwemmen erg duizelig. Kan dit met elkaar te maken hebben? Normaal voelt zwemmen als fijne reset van mijn ademhaling. Adem links en rechts, 3 om 3. Eerste kwartier hoefde ik slechts 7 om 7 te ademen, dat is anders dan normaal. Dankje!

Groet,

Eline

RunningRob - Sportrusten

Re: Ademhaling en duizeligheid

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Eline,

Ik kan mij niet voorstellen dat een duizeligheid na de training te maken kan hebben met een ademhalingsoefening die je gedaan hebt voor de training.
Maar voor de zekerheid heb ik je vraag even doorgezet naar Koen. Hij is echter op vakantie op dit moment dus ik weet even niet hoe snel hij reageert.
Wordt vervolgd!

Groet,
Rob

Eline Arnoldy

Bericht door Eline Arnoldy »

Hi Rob, dankjewel. Nee leek mij ook raar. Kan ook gewoon evenwichtsding zijn. Wacht reactie Koen af.

Grt

Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Eline,

Dat kan zeker met elkaar te maken hebben. Duizeligheid na een ademhalingsoefening is vaak een teken dat je wat meer of minder koolzuur vasthoudt dan gewend.

Je schrijft dat je het eerste kwartier slechts 7 om 7 hoefde te ademen en dat dat anders is dan normaal. Als je na dit kwartier wat sneller ging ademen dan gewoonlijk, heb je wat meer koolzuur afgeblazen waardoor je wat duizelig werd.

Als het goed is, trekt dat snel weg.

Klopt dat?

Geluk,

Koen

Plaats reactie