Intensief trainen

Plaats reactie
Antina
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2019, 20:26

Intensief trainen

Bericht door Antina »

Hallo,

Ik ben 1 maart begonnen met het 100 dagen schema voor de marathon die ik hopelijk in juni ga lopen. Nu pas ik afgelopen week dat je de intensieve trainingen maar beter even kan laten. Dit ivm weerstand/vatbaarheid van je lichaam. Ik ben benieuwd wat jullie advies is....het schema volgen of toch aanpassen??

De groetjes van Antina
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Intensief trainen

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Antina,

Wie geeft dit advies? Ik heb even gekeken op de site van het RIVM en hier vind ik er niks over... Hier staat alleen dat als je gaat hardlopen je minimaal 1,5 meter afstand moet houden met mede-lopers en andere weggebruikers.

Vlak na een intensieve training ben je wat vatbaarder voor virussen, je lichaam is bezig met herstel en daardoor wat gevoeliger voor besmetting.

Dus in die zin begrijp ik het advies wel. Maar eerlijk gezegd durf ik niet te zeggen of dit een reëel risico is. We zijn nu in een situatie die voor ons allen nieuw is. Dus ik laat het aan jou over of je er wat mee doet of dat je de intensieve trainingen toch doet.

Aan de andere kant: ik wil wel zeggen dat de intensieve trainingen in het marathonschema nu ook weer niet echt intensief zijn. De meesten van ons lopen nog steeds ruim onder hun omslagpunt.

Blijde groet,
Rob
Antina
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2019, 20:26

Re: Intensief trainen

Bericht door Antina »

Oke, bedankt nog voor je reactie.
Helaas gaat mijn marathon nu ook niet door, vandaar mijn late reactie.
We moeten ons er maar door heen slaan de komende tijd en kijken wat er straks nog op ons pad komt.
Succes en Sterkte met alles.

Groetjes Antina
Plaats reactie