Halve marathon Etten-Leur

Plaats reactie
Romelia
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jul 2017, 08:59

Halve marathon Etten-Leur

Bericht door Romelia »

Het zit er op! Gisteren de halve marathon in Etten-Leur uitgelopen. Ik vond het heerlijk loopweer!

De eerste 15 km heb ik genoten! Het lopen ging lekker: fijn tempo en hartslag na 3 km redelijk onder controle.
Daarna was het bikkelen! Vanaf 7 km een pijnlijke linkerknie... nooit eerder last van gehad😓 vanaf 15 km steeds meer pijn waardoor ik langzamer ging lopen en soms moest wandelen omdat de pijn te hevig was.
Maar.... het is gelukt🙃 én zelfs mijn pr verbeterd met 2 minuten.
Dit was mijn 2e halve marathon, mijn 1e liep ik in 2013.

Of het verstandig was om na 15km door te lopen? Eigenlijk niet denk ik. De tijd zal het leren, hopelijk een snel herstel...

Bedankt voor het fijne schema en de support tijdens de trainingen. Was super! Als mijn knie het toelaat ga ik lekker verder met Sportrustentraining!

Wat is handig qua trainig om in elk geval mijn conditie en snelheid vast te houden. Weet nog niet of ik op korte termijn een wedstrijd ga lopen...
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Halve marathon Etten-Leur

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Allereerst gefeliciteerd met je prestatie! :D :D

Dan je vraag: Ik zou eerst even goed rust nemen om te kijken hoe het met je knie gaat. Eventueel wat fietsen of zwemmen.

Als je weer goed kunt lopen kun je drie a ver trainingen week doen om je conditie op peil te houden. 1 maal in D3 eenmaal vogels kijken en 1 of 2 maal in D2.

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie