tussendoortje

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
nancy kelchtermans
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2021, 12:26

tussendoortje

Bericht door nancy kelchtermans »

Hallo, ik heb een vraagje ik ben vandaag begonnen met het 30 dagen programma 5 kg kwijt.
Daar word gezegd dat je drie maal per dag mag eten, maar betekend dit dan helemaal geen tussendoortjes meer of een stuk fruit?
ik heb het moeilijk om nu de tijd te overbruggen tot aan het avondeten.
alvast bedankt
grtj
Nancy
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: tussendoortje

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Nancy,
nancy kelchtermans schreef: 01 apr 2021, 15:32 maar betekend dit dan helemaal geen tussendoortjes meer of een stuk fruit?
Ja, dat klopt, juist door de tussendoortjes verhoog je je bloedsuiker weer waardoor daarna, als deze weer zakt na enige tijd, je weer een hongergevoel krijgt. Daardoor blijf je trek houden. Het is in het begin even wennen omdat het waarschijnlijk een gewoonte is geworden, maar je zult zien dat je na enige tijd geen behoefte meer hebt aan tussendoortjes.

Overigens is het uitstekend om fruit te eten, maar maak dit onderdeel van de maaltijd, door bijvoorbeeld gelijk na de maaltijd fruit te nemen.

Het heeft mij geholpen om, op het moment dat ik trek kreeg in een tussendoortje, een flink glas water te nemen.

Succes!

Blijde groet,
Rob
nancy kelchtermans
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2021, 12:26

Re: tussendoortje

Bericht door nancy kelchtermans »

dankjewel voor de feedback
Mirella Kort
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2021, 18:00

Re: tussendoortje

Bericht door Mirella Kort »

Ik ga 1 mei starten, maar heb nog een vraag.
Wordt thee en/of koffie ook gezien als tussendoortje? Beide drink ik trouwens zonder toevoegingen.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Mvg
Mirella
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: tussendoortje

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Nancy,

Koffie en thee (zonder toevoegingen) geld niet als een tussendoortje, dat mag je rustig drinken op ieder gewenst moment.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie