Eten na lange duurloop

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Renske Hanna
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2020, 19:44

Eten na lange duurloop

Bericht door Renske Hanna »

We spreken af 3x per dag te eten met dit programma, maar als ik in de middag na de lunch
een lange duurloop doe (hardlopen), zeg tussen 14 en 15:30, dan heb ik daarna al zo’n trek en duurt het echt te lang om te wachten met eten tot 19:00 u. Wat adviseer je daaromtrent?
ljsmitmartens
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2020, 12:02

Re: Eten na lange duurloop

Bericht door ljsmitmartens »

Ik ben ook benieuwd naar de reactie.
En aanvullend daarop. Ik loop bij een loopgroep. Wij trainen 2x per week 's avonds. Nu ik 3x per dag eet mag ik na de training niets eten. Is dat verstandig. Of is het beter toch nog een schaaltje yoghurt oid te nemen. Hoe zouden jullie daarmee omgaan?
Ik heb gisteravond na de training niets gegeten. Voelde me wel een beetje leeg. Maar goed geslapen. Dus misschien moet mijn lijf hier wel gewoon aan wennen.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Eten na lange duurloop

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Renske en IjSmitmartens,

Als je een lange duurloop hebt gelopen, kun je best een klein bakje kwark/yoghurt nemen, of bv een gekookt eitje of wat nootjes.
Maar het is op zich niet nodig (tenzij je anderhalf heel diep bent gegaan! Dan is het handig om wat eiwitten te nemen).
Als je vetverbranding goed aanstaat, kun je goed door naar de volgende maaltijd.

Groetjes Janneke
Plaats reactie