2 dagen wandelen

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
Corinez
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2020, 16:50

2 dagen wandelen

Bericht door Corinez »

Hallo,
Momenteel lukt het mij goed om geen tussendoortjes te eten. Maar binnenkort ga ik 2 dagen wandelen waarbij we aardig wat kilometers gaan lopen en ik ben bang het niet vol te houden zonder wat extra s te eten. Heeft iemand tips? Wat is verstandig om te eten als ik echt erge trek krijg?
Koef
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:50

Re: 2 dagen wandelen

Bericht door Koef »

Als je significant meer calorien gaat verbranden vergeleken met een "normale" dag, dan heeft je lichaam simpelweg meer calorien nodig. Ik zou je dus adviseren om een beetje in te schatten hoe veel meer calorien je gaat verbranden en dit aantal (of net iets minder) meer te eten op die dagen.

Ik weet niet hoe andere hier over denken maar dit is hoe ik het zie :)
JacqGroot
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2019, 10:11

Re: 2 dagen wandelen

Bericht door JacqGroot »

Mijn ervaring met meer inspanning (hardlopen of lang wandelen) is dat tussendoor eten ook gewenning is, gezellig. Je wandelgenoot biedt het aan bijvoorbeeld. Als je stevig ontbijt en lunched moet je daarop tussen de 20 en 30 kunnen lopen. En ik vind een beetje honger gevoel wel prettig, dan beeld ik mij in dat mijn lijf vet aan het verbranden is ;). Succes!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 2 dagen wandelen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Jacq,

Wat een mooie plannen; eindeloos lopen; heerlijk vind ik dat ook!

Als je zorgt voor een goed ontbijt en voor een goede lunch, kun je prima ellenlang lopen.

In de avond een mooie herstelmaatlijd; drie maaltijden per dag kan. Inderdaad; het is vaak het sociale deel; kom, we nemen lekker een appeltaartje. Kan natuurlijk ook gewoon he?! Dan ga je dagen erna weer terug naar je 3 maaltijden per dag. Als je dat niet wilt; met drie maaltijden red je het!

Heel veel plezier, groetjes Janneke
Plaats reactie