Ochtendritueel icm onregelmatige diensten

Plaats reactie
visje24

Ochtendritueel icm onregelmatige diensten

Bericht door visje24 »

Hoi allemaal,

Na het lezen van het e-boek 7 gouden tips voor hardlopers zou ik best willen beginnen met een ochtendritueel.
Alleen ben ik een avondmens en ga er meestal niet voor 12 uur in. Als ik een dagdienst heb moet al ik om 5:50 op (zit dan om 6:30 in de auto), dan zou ik wel een heel korte nacht hebben of héél vroeg naar bed moeten gaan om genoeg slaap te krijgen als ik nòg vroeger op ga staan...
Daarbij werk ik ook avonddiensten, waarbij ik er niet voor half 1 in lig, dus 's ochtends wel uit moet slapen, en nachtdiensten, waarbij ik overdag slaap.
Best ingewikkeld dus.
Zijn er anderen met onregelmatige diensten die toch zoiets doen?
En hoe laat gaan jullie naar bed als je om 5 uur op staat? Ik maak vaak veel te korte nachten, maar ga dat toch wel merken aan moe zijn en hoofdpijn.

Groetjes, Aafke

RunningRob - Sportrusten

Re: Ochtendritueel icm onregelmatige diensten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Aafke,

Ik ben ook een avondmens, dus herken het wel. Ik probeer toch wel nachten van 7 uur te maken. Dus 5 uur op betekent 10 uur naar bed...

Het is wel echt een kwestie van gewenning. Ik merk ook een golfbeweging. Als ik weer een tijdje in het goede ritme zit merk ik dat ik weer vroeger op mijn werk ben (ik heb flexibele tijden), zonder daar dus bewust op te sturen.

Blijde groet,
Rob
Laatst gewijzigd door RunningRob - Sportrusten op 05 feb 2020, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

visje24

Re: Ochtendritueel icm onregelmatige diensten

Bericht door visje24 »

Hoi Rob,
Dank voor je antwoord. Ik hoop dat ik van een avondmens een beetje een ochtendmens ga worden. Ik ben vanochtend begonnen en mn dag is zoooo lang! Nu wel op tijd naar bed natuurlijk, ik ga het echt proberen! ;)

Plaats reactie