sinds 1 november 2016

Plaats reactie
basbuizer
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 nov 2016, 10:44
Locatie: GOUDA

sinds 1 november 2016

Bericht door basbuizer »

Sinds 1 november 2016 douch ik koud. Niet meer wil ik onder de warme!

Mijn douche- en badmengkraan krijg ik niet volledig op koud water. Wat ik doe is een emmer koud water vullen, en die over me heenstorten. Even wennen, en heerlijk! 'K wil niet meer terug.

Nu ben ik me mentaal aan het voorbereiden op natuurlijke baden in winterse koudetemperaturen. Ik woon in Gouda vlak boven de Hollandse IJssel, en we hebben hier ook veel singels. Zijn er meer in de omgeving Gouda die dit voornemen hebben? Laat me dat dan weten want: Samen staan we sterker en samen koudeplezier beleven is dubbelop!

Koen, hoe doe jij dat in de Amsterdamse grachten?

- Hoe kleed je je in het water? Wat voor schoeisel?
- Wat neem je mee behalve een handdoek?

Hoor het graag.

Hartegroet, Bas
AnjaHoog
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:04

Re: sinds 1 november 2016

Bericht door AnjaHoog »

En....

Hoe geraak je in en uit de plomp?

Ik heb enkel ringvaarten tot mijn beschikking...
basbuizer
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 nov 2016, 10:44
Locatie: GOUDA

Re: sinds 1 november 2016

Bericht door basbuizer »

@Anja: Je zou een plekje kunnen vinden waar je houvast hebt voor in- en uitstappen. Zorg wel dat je (de eerste keer) iemand bij je hebt voor evt. hulp en veiligheid zou mijn aanrader zijn.

Ik vond een balk langs de kade waaraan ik mij kan vastgrijpen. Dat gaat wel helpen, verwacht ik. Nu ben ik mij aan het voorbereiden om zover te komen dat ik kan zeggen:

"Gewoon doen: in de Hollandse IJssel stappen!"

Voor de veiligheid plastic schoenen aan voor bescherming voeten en een baddoek mee om af te drogen / om te hangen weer naar huis lopen (400 m). Thuis lekker koud douchen!
Laatst gewijzigd door basbuizer op 21 nov 2016, 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: sinds 1 november 2016

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Anja,

Mooi dat je méér wil met kou.

Ik loop in mijn zwembroek en met een trui en een handdoek naar de gracht. Vlakbij mijn huis is een plekkie waar ik eenvoudig het water in en uit kan omdat er een lage opstap is.

Na de gracht droog ik me af en ga ik thuis een kop thee drinken.

Als je een keer in Amsterdam bent, dan ben je van harte welkom om eens mee te gaan.

Laat weten hoe het je vergaat.

Koen
Plaats reactie