Polshartslagmeter

Plaats reactie
Lisa

Polshartslagmeter

Bericht door Lisa »

Hi Allemaal,

In het komende seizoen wil ik gaan trainen op hartslag, en dan met een meter zonder band.
(Dat heb ik een tijd gedaan maar die band zit nooit lekker en op de een of andere manier zakt ie steeds af).
Nu google ik op een polshartslagmeter.. Iemand ervaring met een goede?
Een simpele zou al voldoen (budget belangrijker dan allerlei vernuftigheden)

Alle ervaringen zijn welkom.

Groeten, Lisa

RunningRob - Sportrusten

Re: Polshartslagmeter

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Lisa,

Ik heb zelf een horloge met borstband. Ik krijg wel regelmatig vragen over hartslagmeters en vraag daarom vaak aan gebruikers hun ervaringen over hartslagmeters.

Wat mij opvalt is dat sommigen erg tevreden zijn over hun meter maar dat bij anderen de hartslag niet of niet goed gemeten wordt. Dit is niet aan een merk of type gebonden, dit lijkt persoonsafhankelijk. Ik denk dat dit te maken heeft hoe goed de hartslag te meten is op het specifieke punt op de pols waar je je hartslagmeter draagt, en dit kan per merk en type verschillen.

Vaak zijn de problemen op te lossen door de hartslagmeter wat strakker om de pols te doen of door de hartslagmeter op een andere plek te dragen, bijvoorbeeld aan de binnenkant van de pols.

Om problemen te voorkomen zou ik in de winkel vragen of je hem even om mag doen en loop er dan ook even mee. Eventueel in de winkel. Een hartslagmeter die de mist in gaat registreert vaak de stapfrequentie in plaats van je hartslag. En hier kom je alleen achter als je een stukje hardloopt. Als je hem alleen gerbuikt op de fiets dan speelt dit uiteraard wat minder ;)

Maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen van andere Sportrusters.

Met blijde groet,

Rob

Lisa

Bericht door Lisa »

Hi Rob,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Tijdens het googlen kwam ik er idd achter dat de ervaringen nogal uiteenlopen en dat het iid niet type of merk gebonden is.
Lastig dus. Vragen of ik hem kan testen kan dan wel helpen.

Of ik moet nog eens naar hartslagmeters kijken met een softband. Dat kwam ik ook tegen op internet bij ervaringen.
Ik heb nog zo'n harde band en merk dat ik die steeds opnieuw nat moet maken. Ook ben ik nogal smal en heb ik de band geprobeerd in te korten op allerlei manieren hetgeen de aansluiting niet bevorderd ;-)

Inmiddels ben ik gestopt met hardlopen vanwege blessures en heb ik fietsen opgepakt. Ik vond het trainen met hartslagmeter wel fijn (ondanks de irritaties) en wil dat met wielrennen ook gaan doen.

Dus als er iemand toch denkt nog een fijne toevoeging te hebben, SHOOT!

Groeten, Lisa

Lisa

Bericht door Lisa »

Niks zo veranderlijk als de mens!
Na wat googlen kwam ik hierop uit: Polar Hartslagzender H7.
Blijkbaar te combineren met mijn Samsung en runkeeper app.
Iemand hier ervaring mee?
(Omdat het een softband is wil ik het wel proberen..ik vind polshartslagmeters een behoorlijk investering
met wisselend resultaat als ik het goed begrijp).. Deze is tenminste budget:
http://www.decathlon.nl/hartslagzender- ... 34185.html
Heb hem besteld dus mij benieuwen....

Groeten, Lisa

Plaats reactie